Kasza jaglana. Możemy ją przemycać w koktajlach i smoothies z powodzeniem, ponieważ dla tych którzy twierdzą, że jej nie lubią (bo nigdy nie jedli dobrze przygotowanej) jest wtedy kompletnie niewyczuwalna. Tym razem jednak proponujemy stworzyć coś pomiędzy kaszą w formie stałej a koktajlem. Co to takiego? BUDYŃ JAGLANY! Jest wyjątkowy i jeśli podacie go jako deser nie zdradzając z czego jest przygotowany, zaskoczycie wszystkich i udowodnicie, że kasza jaglana poza tym, że ma szereg prozdrowotnych właściwości, jest też pyszna!

To co? Do dzieła!

Ale zanim zabierzecie się do pracy, przeczytajcie co dobrego przygotujecie!

Dobroczynne właściwości kaszy jaglanej:

Według medycyny chińskiej kasza jaglana ma właściwości ocieplające i osuszające nasz organizm od wewnątrz. Doskonale sprawdzi się gdy macie np. katar. Spróbujcie! Pomoże zmniejszyć wydzielinę z nosa czy uporać się z zatkanymi zatokami – wielokrotnie sprawdziłam to na sobie. To nie ściema, ani żadna przypowieść ludowa!

Kasza jaglana jest zasadotwórcza, a to oznacza, że odkwasza organizm. Idealna na detox. Ponadto zwiera wiele składników odżywczych: bogata w łatwo przyswajalne białko, witaminy z grupy B, a także żelazo, krzem, miedź. Korzystnie wpływa na pamięć i pracę mózgu dzięki obecności lecytyny. Obniża poziom złego cholesterolu. Jest sycąca (jej podstawę stanowią węglowodany złożone) i lekkostrawna, dlatego zdecydowanie wspomaga odchudzanie. Doskonała dla alergików – nie zawiera glutenu.Jest uniwersalna. Można ją przyrządzać zarówno w sposób wytrawny jak i na słodko. Sprawdza się w obydwu wersjach doskonale.

 

 k

BUDYŃ JAGLANY Z MUSEM TRUSKAWKOWYM

Potrzebne sprzęty: blender, garnek, sitko, sokowirówka (opcjonalnie)

☆ pół szklanki kaszy jaglanej

☆ 1 szklanka mleka

☆ laska wanilii

☆ świeżo wyciskany sok jabłkowy – 1 szklanka (można zastąpić sokiem z kartonu)

☆ miód wielokwiatowy, lipowy lub akacjowy (delikatny w smaku)

☆ nasiona chia

 

MUS TRUSKAWKOWY: (przepis tu: KLIK)

☆ pół banana (niezbyt dojrzałego)

☆ 4 duże truskawki

☆ łyżeczka miodu

☆ odrobina wody

Przygotowanie:

Kaszę jaglaną sparzamy wrzątkiem i płuczemy na sitku do momentu aż woda będzie klarowna. Sparzenie kaszy i jej dokładne wypłukanie pomaga pozbyć się nieprzyjemnej goryczy, która na pewno się pojawi, jeśli tego nie zrobimy lub zrobimy niedokładnie.

Wypłukaną kaszę przekładamy do rondelka i zalewamy szklanką mleka. Dodajemy nasionka z połowy laski wanilii. Gotujemy do momentu aż kasza wchłonie mleko (około 8 – 10 minut na małym ogniu). Ugotowaną kaszę przekładamy do naczynia blendera.

Jabłka przepuszczamy przez sokowirówkę. Gotowy sok przelewamy do kaszy, do blendera. Dodajemy drugą połowę nasionek z laski wanilii, 1 łyżeczkę miodu i około 2 łyżeczek nasion chia. Nasiona chia pęcznieją, dzięki czemu nasz budyń będzie miał jedwabiście gęstą konsystencję. Bez nich wyjdzie za rzadki. Wszystkie składniki blendujemy. Przelewamy do szklanek lub pucharków. Dekorujemy musem truskawkowym. Możemy jeść zarówno na ciepło jak i na zimno.

Palce lizać!