Zdrowe, zielone smoothie – nasz Green Drin, to jedna z kilku propozycji jak ujarzmić jarmuż.

 

Warto go włączyć do diety, chociażby dlatego, że jest cennym źródłem witaminy K, która odpowiada za prawidłowe krzepnięcie krwi. Choć osobiście uważam, że dużo cenniejszą jej zaletą jest umiejętność wiązania wapnia w kościach. Mało kto o tym wie, ale spożywanie samego wapnia bez jej dodatku, wcale nie sprawi, że staniemy się bardziej odporni na złamania czy mniej narażeni na osteoporozę w przyszłości. Wapń jest pierwiastkiem zasadotwórczym, w związku z czym gdy nasz organizm jest narażony na zakwaszenie wykorzystuje go między innymi w celu wyrównania równowagi kwasowo – zasadowej. A skąd go czerpie? No właśnie między innymi wyciąga go sobie z kości! Dlatego właśnie witamina K jest nam niezbędna, żeby ten wapń ponownie w tych kościach związać.

 

 

GREEN DRIN Z JARMUŻEM:

☆ garść jarmużu
☆ garść świeżego szpinaku
☆ pół marchewki startej na drobnej tarce
☆ banan
☆ 3 pomarańcze
☆ sproszkowany młody jęczmień – 1 łyżeczka

 Sok z pomarańczy wyciskamy. Blendujemy z pozostałymi składnikami.

Z podanych proporcji otrzymamy około 0,5l smoothie.

To smoothie ma również silne właściwości antyoksydacyjne – zawarta w nim spora dawka witaminy C pomoże walczyć z wolnymi rodnikami, które są jedną z przyczyn powstawania nowotworów i starzenia się organizmu. Green Drin z jarmużem wzmocni Waszą odporność i sprawdzi się jako źródło energii na drugie śniadanie. Uzupełni także codzienne zapotrzebowanie na żelazo i beta karoten.