Kaszel, chrypka, dreszcze, temperatura? Osłabiony organizm i brak siły? Nasz koktajl na przeziębienie postawi Was na nogi. Bogaty w cukry proste banan i kwasy Omega 3 z nasion chia wzmocnią, odżywią i dodadzą energii. Jogurt wspomoże odporność, dostarczając pożytecznych kultur bakterii. Bo pamiętacie, że bakterie probiotyczne w jelitach wzmacniają nasz układ immunologiczny, prawda? Na dokładkę dodamy:

  • maliny –  działają napotnie i przeciwwirusowo
  • miód  – z siłą antybiotyku zabija bakterie
  • mango – złagodzi ból gardła i chrypkę

Ale prawdziwymi gwiazdami naszego koktajlu są tu zdecydowanie maliny. Dlaczego? Przeczytajcie sami!

koktajl star: maliny

Pięknie pachną, prawda? To za sprawą tak zwanego ketonu malinowego, który odpowiedzialny jest za ich niezwykły aromat. Szacuje się, że substancja ta może skutecznie ułatwiać odchudzanie, hamując przyrost kilogramów i podkręcając metabolizm, ale nie zostało to jeszcze ostatecznie przez naukowców potwierdzone. Pewne natomiast jest, że dzięki zawartości kwasów salicylowego, jabłkowego i cytrynowego mają właściwości bakteriobójcze, przeciwzapalne i ściągające. Te ostatnie wspomagają leczenie biegunki. Malina to również świetne lekarstwo przeciwgorączkowe, ponieważ działa napotnie – rozszerza gruczoły potowe, a większa ilość wydzielanego potu to niższa temperatura ciała. Może być wykorzystywana w profilaktyce anemii, ponieważ zawiera całkiem sporo żelaza. Jest źródłem antyoksydantów, w tym Witaminy C, która wzmacnia odporność organizmu, świetnie działa na wzmocnienie naczyń krwionośnych i ma pozytywny wpływ na wygląd skóry. Malina to także witamina K i wapń, co stanowi korzystne połączenie dla naszych kości. Bogata jest także w magnez łagodzący skurcze i potas obniżający ciśnienie oraz regulujący gospodarkę wodna organizmu. Wniosek? Maliny są świetnie i nadają się na  każdy koktajl na przeziębienie!

 

l

WZMACNIAJĄCY KOKTAJL NA PRZEZIĘBIENIE:

Potrzebny sprzęt: blender

☆ szklanka świeżych lub mrożonych malin
☆ pół banana
☆ pół małego mango
☆ jogurt naturalny bez mleka w proszku (może być grecki) – 4 do 5 łyżek
☆ nasiona chia – 1 łyżeczka
☆ miód (lipowy, akacjowy, wielokwiatowy lub inny, delikatny w smaku) – 1 łyżeczka

Banana i mango obieramy. Mango obkrajany wokół pestki. Blendujemy z malinami, jogurtem, nasionami chia i miodem.

Z podanej ilości otrzymamy jedną, dużą szklankę koktajlu.

Na zdrowie!