Green Drin z jarmużem – prosty, 3 składnikowy, REWELACYJNY W SMAKU!

Prezentuje się dumnie w naszym wyjazdowym menu i wraz z Green Drinem ze szpinakiem bardzo go lubicie. Pytacie również często czy można jarmuż wymienić na szpinak. Oczywiście, że można, bo w smoothiesach wszystko można, o ile będzie smakowało, ale… jednak jest duża różnica i wymiana na szpinak nie wypada korzystnie smakowo. Green Drin robi się lekko mdły. Jarmuż jako przedstawiciel z rodziny kapusty ma zdecydowanie wyraźniejszy smak, taki konkretny i charakterystyczny, który łagodzą jabłka i podkręca cytryna. Dlatego, jeśli nie musicie to niczego w tym Green Drinie nie zmieniajcie! 🙂

Zaufajcie specjalistom! To w końcu Wy wybraliście ten smak!

smoothie star: jarmuż

To unikalne źródło wapnia i witaminy K, które w tym połączeniu sprawia, że wapń wiąże się bezpośrednio w kościach, a nie odkłada np. w tętnicach w postaci blaszki miażdżycowej. Jarmuż zatem doskonale sprawdzi się w profilaktyce osteoporozy czy w budowaniu u dzieci zdrowego i mocnego szkieletu, chroniąc go przed złamaniami. To zielone warzywo to także skarbnica przeciwutleniaczy, między innymi sulforafanu – antyoksydantu, który wykazuje silne działanie przeciwnowotworowe, a cenne jego źródło to właśnie nie poddane obróbce termicznej rośliny krzyżowe. Surowy jarmuż to jego doskonały, naturalny, zielony magazyn. Jarmuż zawiera także beta karoten hamujący procesy oksydacyjne, a który nasz organizm wykorzystuje do wytworzenia witaminy A, która to z kolei zapobiega między innymi „kurzej ślepocie”. Ponadto jest skarbnicą potasu, korzystnie wpływającego na nasz układ krwionośny, wspomagając pracę serca i regulując ciśnienie. Jarmuż kryje w sobie również żelazo, magnez i cynk – remedium na problemy ze skórą.

 green-drin-z-jarmużem

 

Green Drin z jarmużem

Potrzebny sprzęt: sokowirówka i blender, wyciskarka do cytrusów (opcjonalnie)

☆ 2 garście jarmużu
☆ 2 jabłka
☆ pół cytryny (minimum)

Jabłka przepuszczamy przez sokowirówkę, sok z cytryny wyciskamy ręcznie lub przy pomocy wyciskarki (polecamy sok z 1 całej cytryny). Oba soki mieszamy i blendujemy z jarmużem.

Podane proporcje wystarczą na jednego Drin Greena.

Proste? Smaczne? No ba!